29 Mart 2013 Cuma

Tarte au Citron (limon merengli tart)

Bu tarifi yayınlamamın iki sebebi var.Birincisi mutlaka arşivimde olması gereken bir tarif olduğu için.İkincisi ise denediklerimin içinde en iyi sonucu verdiği için...

 Orjinali Almanca bir dergiye ait (Frau im Trend).Bu tart 3 aşamalı bir tart..
Aşamalar gözünüzü korkutmasın son derece pratik ve leziz bir tarif.
1.aşama tart hamuru
2. aşama limon pelteli dolgusu
3.aşama mereng


1. Aşama tart hamuru için gereken malzemeler..
125 gr. tereyağı
250gr.un
2 yumurta
70gr.tozşeker
2 yemek kaşığı su
bir çimdik tuz

Tereyağı ve unu karıştırıp bulgur gibi olana dek yedirin...YUmurtanın sarısını ve aklarını ayırın.Aklarını daha sonra merengte kullanacağınız için buzdolabına kaldırın..
Başka bir kapta yumurta sarıları + tozşeker +2 yemek kaşığı su +bir çimdik tuzu şeker eriyene ve kremsi bir kıvam olana kadar çırpıp unlu karışıma ekleyin ve hamur kıvamlanana kadar yoğurun..
Tart kalıbına avuç içinizle bastırıp,kenarlarını hafif yükselterek yayınız..
Çatalla birkaç yerinden delip 180 derecede 12-15 dakika kadar pişirin..


2.Aşama limonlu dolgu için gereken malzemeler..
1 limon kabuğu (ince ince doğranmış veya iri rendelenmiş)
225 ml. taze sıkılmış limon suyu
150gr.tozşeker
25 gr. nişasta
3 yumurta

Limon suyu + limon kabuğu rendesi + toz şeker + nişastayı ısıya dayanıklı bir kapta şeker ile nişasta eriyene kadar karıştırın ve kısık ateşte puding gibi pelteleşene kadar karıştırarak pişirin.
Ocaktan alıp ılıyınca içerisine çırpılmış yumurtaları azar azar bir yandan da karıştırarak ekleyin ve tekrar kısık ateşe alıp sosunuz iyice kıvamlaşana kadar pişirin .( bu aşama da önemli olan yumurtaları pişirmeden iyice yedirdikten sonra tekrar koyulaştırmak).
Ocaktan alıp ılıdıktan sonra pişirdiğimiz tart hamurunun üzerine eşit bir şekilde yayıyoruz...
 3.aşama mereng için ise:
1.aşamadan ayırdığımız yumurta aklarını temiz bir kapta içerisine 2 yemek kaşığı şekeri azar azar ekleyerek çırpın.sağa sola hareket etmeyecek şekilde olana kadar köpürtüp limonlu dolgunun üzerine kaşıkla yayın..Kaşığın tersiyle hafif hafif yukarıya doğru bulutlar yapabilirsiniz.....
Orta ısılı bir fırında 20-25 dakika pişirin mereng kabarıp kızardıktan sonra fırından çıkarın ve bir-iki saat soğuduktan sonra servis edebilirsiniz....

Yapanlara Afiyet olsun...
Sevgiler..
İjlal..


30 yorum:

  1. Hayatta elimi attığım her işi ama iyi ama kötü başardım yalnız tatlı ve tatlı çeşitlerine hiç heves etmedim. Bende hipoglisemi olduğu için tatlıdan uzak duruyordum İjlal. Ta ki senin şu harika tatlılarını görene kadar... Keşke diyorum yakın olsak İjlal şöyle havalı bir café açsa ben de gitsem azıcık tadına baksam:)
    Canım öyle güzel yapıyor öyle güzel sunuyorsun ki çok hevesleniyorum . Ellerine sağlık!
    Ha bir de bu sabah bir kalktım bloglovin hesabım püf! yok olmuş. Yeniden kurdum başarabilmiş miyim bir kontrol eder misin canım?

    Sevgiler,mutlu hafta sonları!

    YanıtlaSil
  2. Bende birçok işe atlayan ve hatta birçoğunu tadında bırakıp başka sevdalara yol açan biriyim.Ama şu dünya da klasikleşmiş bazı tatları denemekten kendimi alamıyorum..Cafe işine gelince şu aralar benimde çok gündemimde hatta küçük bir dükkan buldum bile,ne varki dükkan çok eski baya bir tadilata ihtiyacı var ve kirası da çok küçümsnecek bir rakam değil(hoş sorduklarım içerisinde en makbülü).Eşim de bende daha önce ticaretle hiç uraşmamış olmamızın korkaklığını da yaşıyoruz bu yüzden ben düşünene kadar her er Cafe dolacak gibi:))
    Sen yeterki buralara uğra ben seni evimde de seve seve ağırlarım canım..
    Bloglovin sayfanı hemen kontrol ediyorum canım..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler arkadaşım. Ne güzel tesadüf ki aynı anda birbirimize konuk olmuşuz bu sabah :)

      Sil
    2. Kalp kalbe karşıdır demişler,ne doğru demişler...
      :))

      Sil
  3. Ellerine sağlık harika görünüyor sunumun da çok hoş bir dilim yemek istedim sevgiler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler sevgili Htice,denemni tavsiye ederim...
      Benden de sevgiler.

      Sil
  4. Bende cok severim. Bu tart nefis görünüyor. Ellerine saglik. Güzel bir haftasonu dilerim.Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım.Tavsiye ederim..
      Bende güzel bir haftasonu dilerim..

      Sil
  5. a ne guzel tamda bugun ben bu tarte au citron'u yapicaktim, fakat bu fransiz mutfagina ait bir pasta tarifidir, her ne kadar alman dergisinden almis olsanizda ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel bir tesadüf:))
      evet canım adından da anlaşıldığı gibi ünlü bir Fransız tartı olmasına rağmen ben kıt olan Fransızcamla pek iyi denemeler almamıştım ama bu tarifi ki sanırım Fransızca dan çevrilmiş benim için daha açıklayıcı ve net olduğu için denemem gerekiyordu.İyiki de denemişim çünkü içindeki limon peltesini pişmiş daha çok seviyorum..
      Birdaha ki sefere daha küçük bir tart kalıbına yapmam gerektiğini de ayrıca not düşmeliyim...
      Ziyaretin için teşekkürler,
      sevgiler..

      Sil
    2. evet fransiz olculeri 6 kisilik genelinde, tepsiler ise 28 cm diamatreliktir hep,ama senin ki çok buyuk deyil gibi... yalniz bir itirafta bulunmam gerek sana ben o gun tartimin uzerini yaktim, çok cabuk kizariyor mörengi :(( artik olan olmus uzerini siyirdim ve sonra krem santiyi kurtardi olayi ,guzel yakisti ama ;))

      Sil
    3. Evet bidiğim kadarıyla yanına vanilyalı dondurma veya kremada çok yakışıyor..Mereng şart değil zaten....
      Yine de yanmış olmasına üzüldüm 2.aşamadan sonra fırını biraz kısmak daha doğru olur herhalde.Ama kurtarmış olmak şahane...

      Sil
  6. liebe İjlal,
    deine Torte sieht so lecker aus - zum Reinbeißen -
    die muss ich unbedingt ausprobieren - ich danke dir für das Rezept -

    ich wünsche dir und deiner Familie ein wunderschönes Osterfest -

    alles Liebe -

    Ruth

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hallo liebe Ruth,
      Danke sehr wegen deine kommentare,
      İch wunsche dir und deiner Familie auch ein schönes und frohes Osterfest...
      Liebe grüsse von Side,
      İjlal..

      Sil
  7. Ben pasta börek konusunda bayağı bir mutfak özürlüyümdür ama yılmadan her ay yeni bir tarif denerim..Bu bana göre bayağı ileri düzey bir tatlı ama limonlu mereng'i o kadar çok severim ki, sonunda çöpe atılacak olsa da Nisan tarifim olarak bunu seçtim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende öyleydim aslında ama istediğim tatları bu minicik yerde bulamayınca ve de harika pastalar yapan Almam komşularım olunca özene bezene öğrenmeye çalışıyorum..Bu tarifi de mutlaka tavsiye ediyorum.Başarılı bir sonuç almanız için ayrıntılı bir tarif yazdım bu aşamalar gözünü korkutmasın yaptıkça ne kadar pratik olduğunu göreceksin...
      Denemeni merakla bekliyorum,aklına takılan yerde sorabilirsin canım,bir tık ötedeyim..

      Sil
  8. Sevgili Ijlal harika bir tat daha once cok kereler yaptigim icin bilirim lezzetini :) ellerine saglik tarifler kadar sunumlarin da cok cok guzeller :) yuregine saglik canim...ben simdi islemelerinin icinde kaybolmak istiyorum Turkiye'den gelirken bir dolu ip ve etamin kumaslar aldim harika orneklerinden denemek istediklerim var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım,hemen senin denemelerine dalıyorum...
      İşlemelerin için ise şimdiden kolay gelsin,merak ettiğin konularda,elimden geldiğince yardıma hazırım..
      Sevgiler..

      Sil
  9. Harika başka ne denir ki zaten...
    Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  10. Ellerinize sağlık.Tarif defterime aldım.En kısa zamanda denenecekler arasında.Teşekkürler.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim canım,beğenmene sevindim...

      Sil
  11. nasıl güzel görünüyor...
    eline sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler cepaynam,
      Görüntüler bazan aldatır ama bu sefer göründüğünden leziz oldu inan..
      Tavsiye ederim mutlaka dene..

      Sil
  12. Yine güzel bir görsel beni karşıladı ellerine sağlık harika:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler sevgili Sibel,beğenmene sevindim...

      Sil
  13. harika bir tarif..
    ellerinize sağlık..
    fotoğraflar yemeden doyuruyor her zamanki gibi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Deniz'ciğim...
      Sevgiler.

      Sil
  14. süper,ellerinize sağılık.

    YanıtlaSil
  15. Şu mereng denen zımbırtıyı sanırım bir ben beceremedim :) Bir de bu şekilde deneyelim bakalım. Fotoğraflar yine harika İjlal.

    YanıtlaSil