7 Mart 2013 Perşembe

Pasta ayı....

Kızımın doğumgünü için yaptığım çikolatalı,çilekli pasta ve geçenlerde ağırladığım özel bir konuğum için yaptığım elmalı turta....


Çilekli pasta aslında çilekli değildi:))
Ferrero rocher çikolatasından elimde olsaydı.Üzerini onunla süsleyecektim ama biryandan da çilekli bir bahar pastası yapmak niyetindeydim..Böylelikle ortaya bu çikolatalı çilekli pasta çıktı...

Malzemeler:
Pandispanya için:
5 yumurta
6 yemek kaşığı tozeker
200 gr. çekilmiş fındık
2 yemek kaşığı kakao
3 yemek kaşığı un
1 tatlı kaşığı kabartma tozu..
Ara kreması için:
200 gr.tereyağı
200 gr. çikolata
2 yemek kaşığı nutella
4 adet fındıklı,çikolatalı gofret..
Üzeri için:
100 gr.bitter çikolata
100gr.sütlü çikolata
1 yemek kaşığı tereyağı
4 yemek kaşığı krema

Hazırlanışı:
Pandispanyasını hazırlamak için ilk önceYumurta aklarını ve sarılarını ayırın,
Aklarını,tozşekerle beraber iyice köpürene kadar çırpın..
un +kabartma tozu + kakao karıştır.Unlu karışıma çekilmiş fındığı da ekleyin..
Yumurta sarılarını Unlu karışıma ekleyin ve yumurta akını söndürmeden ekleyin..
Mixerle bir-iki dakika çırptıktan sonra yağlanmış kelepçeli kalıba dökün.
Fırınınızı 180 dereceye ayarlayın,yaklaşık 30 dakika, kürdan testini geçene kadar pişirin ve fırından çıkarın.......Soğuduktan sonra ikiye bölün ve ilk katını tekrar kalıba yerleştirin....


Ara kreması için ilk önce tereyağını ve çikolatayı benmari usulü eritin.İçerisine Nutellayı da ekleyip pütürsüz olana kadar kısık ateşte eritin.Ocaktan alıp içerisineelinizle ufaladığınız gofretleri katıp karıştırın ve ortadan ikiye böldüğünüz pandispanyanın ara katına sürün..biraz soğuduktan sonra ikinci katı kapatıp üzerine bir ağırlık koyarak buzdolabında birkaç saat bekletin....
Üzeri için ise krema hariç verilen malzemeleri yine benmari ekilde eritin içerisine kremayı da katıp pürüzsüz bir glazür elde edene kadar karıştırın ve dinlendirdiğiniz pastanın üzerine kalıptan çıkarmadan dökün..soğuduktan sonra dilediğiniz gibi süsleyebilirsiniz...
Elmalı turtayı daha önce yayınladığımdan tekrar yazmak istemedim ama siz tarifine buradan bakabilirsiniz...

Her işiniz rast gitsin,
Huzurunuz kaçmasın efendim,
bir sonraki yayına kadar,şimdilik hoşçakalın
Sevgilerimle,
İjlal...

50 yorum:

  1. hepside birbirinden güzel..
    en çok çilekliyi beğendim ama .)
    ellerinize sağlık..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Deniz,
      Bilmezmiyim çilek kız,bu çilekli tam senlik...
      benden de sevgiler..

      Sil
  2. Resimlere bakarken ağzımın suyu aktı desem inanırmısınız....Tatlı krizim geldi galiba:)) Gerçi her zaman bir tatlı krizi halindeyim ya...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh o krizleri bilmezmiyim...Engel olmak mümkün değil..
      Bari tam olsun,duble olsun dedim:))

      Sil
  3. ellerine sağlık, çilekli pasta pek bi iştah açıcı görünüyor:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım,
      sevgiler.

      Sil
  4. Fantastyczne ciasto!
    Twoje hafty są cudowne. Pozdrawiam gorąco!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teekkürler Rozali,
      Benden de sıcacık selamlar...

      Sil
  5. canım benim,neler kaçırmışım ben,kuzularımıza rabbim sağlıklı,uzun ömürler nasip etsin,
    pasta da turta da nefis ellerine sağlık,
    öpüyorum,

    şeri...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,kaçırmadın merak etme..Herzaman buralardayım,bekliyorum...
      Sağol canım,Allah cümlemizin evladına sağlık versin..
      Bende öptüm..

      Sil
  6. ellerine sağlık canım.ikiside harika görünüyor.sizlere afiyetler olsun.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım...
      Sana da sevgiler.

      Sil
  7. Tam da çilekler boy göstermeye başlamışken bu pastayı deneyeceğim kızım için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka tavsiye ederim,küçük bir tavsiye daha:Eğer çikolatanın yoğunluğu rahatsız ederse bu pandispanyanın arasına daha hafif bir pastacı kreması yapabilirsin..
      Şimdiden afiyet olsun...

      Sil
  8. niye yutkunuyorum ben bu pastalara bakarken acabağğğ :)
    pasta canavarı olmamdan dolayı olabilirmi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir pasta canavarı daha...
      Beğenmene sevindim şeker.....

      Sil
  9. Canım sayfan çok cici olmuş pastaya bittim olsa da yesem ellerine sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Derya'cığım..
      Benden de sevgiler.

      Sil
  10. ellerinize sağlık süper görünüyor :)

    YanıtlaSil
  11. Zaten dayanamam elmalı turtaya canım çekti ayol, sen bir pastane açsana İjlal, internetten satışta yaparsın sonra turtalar hooop uçakla buraya :))
    Kutlarım doğumgünü çocuğunu, nice güzel yaşları olsun sevdikleriyle birlikte, sağlık ve mutlulukla geçireceği.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sedo'm sen iste yeterki,pastane açmadan da hooop gidermi acaba??
      Teşekkürler Sedo teyzesi,öptük yanaklardan..

      Sil
  12. Ellerine saglik ,kizinin yeni yasi hayirli olsun.

    YanıtlaSil
  13. Herzlichen Glückwunsch zum Geburtstag - mit 11 Jahren ist man nun kein Kind mehr - ein schönes Alter - die Geburtstagsfeier war sicher sehr schön - auf jeden Fall gab es sehr leckeren Kuchen -

    ich wünsche euch eine schöne Zeit -

    herzliche Grüße - Ruth

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vielen dank,liebe Ruth,
      Das stimmt,sie ist nicht mehr ein kind weil sie wollte dieses jahr nur mit freundinnen feiern:))
      İch wunsche dir auch,die schöne zeiten...
      Liebe grüsse,
      İjlal..

      Sil
  14. Nefis görünüyor canim,ellerine saglik. Su an öyle yorgunum ki, olsada beraber cayla yeseydik diye gecirdim icimden ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh keşke öyle iki eskici kafadar biraraya gelsekte çay-kahve yudumlasak..Hayat mutlu anlardan ibaretmiş ki bu mutlu anlar tüm yorgunluğunu alırmış..
      sevgiler..

      Sil
  15. Ne kadar güzel bir turta olmuş ellerine sağlık canım..
    Pasta da aynı şekilde nefis! :)
    Kızının doğum günü de kutlu olsun, mutlu mutlu yaşları olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teekkürler canım,beğenmene sevindim.

      Sil
  16. Merhaba ben blognuzu çok beğendim hemen izlemeye aldım.Pastaya bayıldım beni ye beni ye diyor adeta:)Bende sizi blogma bekliyorum umarım bize katılırsınız sevgilerimle:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Hatice,
      Hogeldin bloguma,
      Ziyaretin için çok çok teşekkürler..
      sevgiler.

      Sil
  17. Öncelikle yavruna saglikli, mutlu bir ömür diliyorum Ijlalcigim... Bunlar nasil pastalar böyle... Icim gitti dogrusu... Keske imkan olsa da, bu sahane pastalarindan, ben de tadabilsemmmm...:( Sevgilerimle, ellerine, emeklerine saglik...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah,senin gibi bir pasta profundan böyle güzel sözler duymak nasıl şımartıcı anlatamam...
      Herzaman beklerim canım,yolun nezaman buralara düşerse gidecek bir yerin var unutma...

      Sil
  18. Senin şu pasta tariflerin yok mu iştahımı kapartıyor, çok sakıncalısın çoook :)))
    Doğum günü prensesinin yeni yaşı kutlu olsun. Anneciğinin güzel ellerinden daha nice lezzetli pastalar yesin :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin canım,çok teşekürler...
      Sakıncalı değilim yaaa..Midemi ara sıra şımartıyorum o kadar...

      Sil
  19. Wooow realmente exquisita me encanta tiene un aspecto perfecto,abrazos y abrazos

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hello Rosita,
      Thanks for your visiting.

      Sil
  20. en az bu pastalar kadar tatlı geçsin yeni yaşı kızının İjlal:)

    YanıtlaSil
  21. Teşekkürler Cepaynam...

    YanıtlaSil
  22. İjlalcim pastan hangi niyetle başlarsan başla sonuç çok güzel görünüyor:) Kızına uzun sağlıklı ve huzurlu bir ömür dilerim sevgilerimle

    YanıtlaSil
  23. Sevgili Sibel,
    beğenmene çok sevindim,çok teşekkür ederim canım...Benden de sevgiler..

    YanıtlaSil
  24. Çok fena ağzım sulandı:) Bloğunu izlemeye aldım ben de bloğuma beklerim. www.bakbuharika.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin.
      Hemen uğruyorum...

      Sil
  25. mmmm elinize sağlık herşey çok güzel:)

    YanıtlaSil
  26. Turtayı bilmem, pastaya ba-yıl-dım. Ellerine dert görmesin İjlal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Turtayı da ayrıca tavsiye ederim.Çok özel bir tariftir...
      Teşekkürler canım..

      Sil