22 Mart 2012 Perşembe

Nefis bir kurabiye.....

Hepinize güzel bir bahar gününden merhaba demek istiyorum..Sizin oralarda havalar nasıl bimiyorum ama buralarda bahar taptaze ve sıcacık heryanımızı sardı...
Öyleki balkon sefaları başladı bile...Nefis kurabiyeler pişirilip balkonda kahve eşliğinde hüplendi..




Bu kurabiyelerin tarifini yine nakışkursundan tanıdığım ve marifetlerini taktir ettiğim arkadaşım Fatma'dan aldım...
Aslında ETİCİN kurabiye adındki bu kurabiyelerin şekli bu halde daha çok hoşuma gittiği için bu şekilde denedim ve sonuçtan çok ama çok memnun kaldım...

Malzemeler:

100gr.yumuşak margarin
1 su bardağı sıvıyağ
2 yemek kaşığı dolusu pudra şekeri
yarım su bardağı portakal suyu
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un...

Hepsini krıştırıp yumuşak bir hamur yapıyoruz ve 20-30 dakika dinlenmesi için buzdolabına kaldırıyoruz...

İçine:

1 portakal
1 adet havuç
2 adet elma
1 su bardağı tozşeker

Üzerine:

2-3 yemek kaşığı pudra şekeri
1 çay kaşığı tarçın..

Isıya dayanıklı minik bir tencereye,portakalın kabuğunu rendeleyin ve kalan kısmı küp küp doğrayın.
Elmaları ve havucu rendeleyin.1 su bardağı tozşekeri de katıp tüm meyveler suyunu salıp çekene kadar pişirin..
Hamurdan yuvarlaklar yapın ve iç harçtan 1 çay kaşığından az fazla koyup poaça şeklinde kapatın..
Tüm kurabiyeleri bu şekilde hazırladıktan sonra 180 derece ısıtılmış fırında rengi hafif dönene kadar yaklaşık 20-25 dakika kadar pişirin..
Ilıdıktan sonra pudra şekeri ve tarçını karıştırıp üzerine serpin.....


Hepinize güzel bir haftaortası dileyerek şimdilik hoşçakalın diyorum..
Sevgilerimle,
İjlal...

29 yorum:

  1. eline sağlık olsun canım

    çok leziz gözüküyor

    YanıtlaSil
  2. İç malzemesi çok hoşuma gitti İjlal'cim. Mis kokulu olmuştur portakalla. Ellerine sağlık. Çok beğendim..

    YanıtlaSil
  3. tarifiniz defterimde yerini aldı şimdi denemeye gidiyorum :)

    YanıtlaSil
  4. İjlal'cim hamd olsun bizim buralara
    da bahar geldi.Kurabiyen ve sunum harika ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. ohhh sefanız olsun :)) kurabiyeler harika vitaminli ve çok güzeller ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. Canım çekti şimdi, sadece kurabiyeleri değil, o balkonda keyif yapabilmeyi de :)

    YanıtlaSil
  7. balkon keyfini özledim, istanbula bahar geldi sonunda ama daha balkona çıkamadık .) elmalı kurabiye enfes görünüyor bende çok yaparım ama senin tarifinide deneyeceğim, sevgiler .)

    YanıtlaSil
  8. Balkon sefasını çok özledim inşallah bu haftasonu ben de becerip yapabilirim:) çok çok öperim ijlal:)

    YanıtlaSil
  9. hım hımm ellerine sağlık canımm nefis olmuş balkon sefamı ben başlatalı baya bi oldu şimdi çıkıcam kahve içmeye eh bu güzelim kurabiyelerde olsaydı daha ne isterdim ama dimi:) ellerine sağlık ijlalcim kocaman sevgilerimle
    seval

    YanıtlaSil
  10. Elinize saglik olsun kurabiyleer tabaga tabak da onlara yakismiş.
    Sevgiler canim.

    YanıtlaSil
  11. KURABİYENİN NEFİS OLDUĞU HER HALİNDEN BELLİ..FAKAT İÇİNE KOYDUĞUN MEYVELERİN AROMASI BİRBİRİNR KARIŞINCA BENCEDE ENFES BİR KURABİYE ÇIKMIŞTIR ORTAYA..İNŞALLAH DENEYECEĞİM..ELLERİNE SAĞLIK ARKADAŞIM..

    YanıtlaSil
  12. Yine nefis görünüyor,balkonda da keyfi bambaşka olmuştur kesin.Benim minnoşun canı çekti ama,bir tane alalım biz ordan ;)Ellerinize sağlık,kocaman sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. harika bir tarif ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Hepsi evde var,bu aksama mutlaka yapacagim.Ellerine saglik canim ;)

    YanıtlaSil
  15. Kurabiyeler nefis görünüyor canım, servislere de bayıldım. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. Farklı bir tarifmiş, denemem lazım en kısa zamanda. afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  17. ellerine sağlık canım kurabiyeler çok güzel görünüyor.serviste kullandığın takımda çok şirin.iyi günlerde kullanman dileğiyle sevgiler

    YanıtlaSil
  18. kurabiyenin icinin gorunusu bir harikaaaaa
    ellerinize saglik
    sevgiler

    YanıtlaSil
  19. Çok güzel görünüyor,yine döktürmüşsünüz ellerinize sağlık..Sevgiyle....

    YanıtlaSil
  20. Kurtabiyelere de, tabaklarina da bayildim Ijlalcigim... Sahane fotograflar.... Ahh ben de o balkonda olabilseydim keske..::((

    Sevgilerimle, bol günesli, huzurlu bir haftasonu diliyorum...:)

    YanıtlaSil
  21. kurabiyeler nefis görünüyor resimler harika uzanıp bir tane almak vardı şimdi:)) ellerine sağlık arkadaşım..

    YanıtlaSil
  22. Ellerinize sağlık görüntüler harika tam bahar konsepti olmuş insanın baktıkça içi açılıyor:)

    YanıtlaSil
  23. Balkonda kahve eşliğinde yenilen kurabiyeler muhteşem olmuş.
    Ellerinize sağlık.
    Güzel bir hafta diliyorum.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  24. ellerine sağlık çok güzel görünuyor...Blogunda harıka hazırlanmış emeğine sağlık... seni izlemeye aldım... benimde blogum yeni bir göz gezdir istersen

    YanıtlaSil
  25. Merhaba Ijlal,

    Ellerine saglik! Cok güzel!

    Jette

    YanıtlaSil
  26. Aman aman ben buna bayıldım, ne hoş görünüyor öyle. Ellerine sağlık İjlal, bu arada o yorgunluk hepimizde var, bahardandır ;)

    YanıtlaSil
  27. bende katılayım barı.blogunuz,yaptıklarınız en cokta bu kurabıye hoşuma gitti.ellerinize saglık.benim blogada beklerim sızı.
    http://nulkam.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  28. Kızım Macaristan'da öğrenci ve burayı bulup adresinizi yollamş anne nolur incele son paylaştığı tarifi ben gelince yap demiş.Şimdi Otobüste İzmir'den Ankara'ya gidiyorum ve iyiki bulmuşuz bloğunuzu diyorum.Ne harika insanlar var ,çok yeteneklisiniz :)Sevgiler Ege'den...

    YanıtlaSil
  29. Bloglar Listesi üyesi olduğunuz için, Blog Rehber tanıtım sayfanızı hazırladık.
    Lütfen bir göz atarak; a) değişiklik isteklerinizi b) bulunduğu kategorisi yanlış ise c) olması gereken başka kategoriler var ise c) mevcut kategoriler uymuyor ise önerdiğiniz kategori adını bildirmeniz halinde talepleriniz yerine getirilecektir.

    Ayrıca:

    Bloglar Listesinde yer alan isimlerin bazıları, Blog Star Seçmelerinde önerilen blogların isimleri olduğundan ve listeye otomatik alındıklarından dolayı, şu soruyu da sormak gereği duyuyoruz:
    Listeden ve/ya tanıtım sayfalarından kaldırılma talebiniz var ise onu da bildirin lütfen.

    Tanıtım sayfanıza girmek için:
    link: http://blogmuhtar.tk/ veya http://mahallemizinsakinleri.blogspot.com/
    burada KİŞİSEL BLOGLAR bloglar sekmesinie girdiğinizde YEMEK BLOGLARI sekmesine geçerseniz listede blog adınız bulacaksınız.
    Onaylarınızdan sonra, bu tanıtım sayfaları, ulaşım kolaylığı için, Bloglar listesine bağlanacaktır.

    Bu noktadan sonra kategorileri tekrar değiştirmek zor olacağından özellikle kategorileriniz konusunda bize bilgi vermenizi rica ederiz. Tekrarlıyorum: Eğer mevcut kategorilerden başka bir kategori olması gerekiryorsa bunu da bildirin yeni bir kategori açalım.
    Sayfa içeriğini, arzu ettiğiniz her zaman güncelleyebilir ve değiştirebilirsiniz..

    Şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil