12 Şubat 2012 Pazar

Şeker bura..

Bu aralar herşeyi nakşediyorum.
Tıpkı bu tatlı çörekler ve elimde yarım kalan bilmem kaçıncı  çiniğnesi denemem gibi...



Bu çöreğin adı ŞEKERBURA Azeribeycan mutfağına ait bu süslü çörekler Nevruz bayramında her evde pişermiş,yapamayan da mutlaka satın alırmış...


Tarifi yakında buralardan Gidecek olan Azeri komşum sevgili Edibe'nin halasına aitmiş
Öyle ki halası bu işin ustasıymış hatta meslek edinmiş ve bayramlarda ÇERŞEMBE dedikler Cemre dönümlerinde yapıp satarmış...


Gelelim tarifine;
 Hamuru  için gereken malzemeler:
1,5 su bardağı süt
250 gram tereyağı veya margarin
2 yumurta
1 pkt.kurumaya(10gr.)
1kg.un

İç dolgusu için:
2 su bardağı öğütülmüş kabuksuz fındık(beyaz olmalıymış)
1 çay kaşığı kakule(ben azıcıkta muskat koydum gizliden ama muskat kakulenin aromasını bastırdığı için tavsiye etmiyorum)
1 su bardağı tozşeker..


Katı yağı eritiyoruz,içerisine sütü ekleyip iyice ılınınca yumurtaları ekliyoruz.Unu çukur bir yoğurma kabına alıyoruz,içerisine kuru mayayı serpiyoruz ve Haram olmasın diye(Edibe öyle dedi) bir çimdik tuz atıyoruz ve hazırladığımız sıvı karışımı ekleyip yoğuruyoruz....
Ele yapışmayan yumuşak bir hamur yapıp bekletmeden ceviz büyüklüğünde bezeler yapıp buzdolabına kaldırıyoruz...
Çay bardağı ağzı büyüklüğünde açıp içerisine 1 tatlı kaşığı fındıklı veya cevizli içten koyuyoruz ve kenarlarını önce kapatıp sonra da burarak şekil veriyoruz....
Azerbeycan da bu iş için özel cımbızlar varmış,bizim elimizde olmadığı için bir cımbızı önce dezenfekte edip(malumunz çamaşırsuyu yardımıyla:))sonra da poaça gibi hazırladığımız çöreklerin üzerini mıncıkladık....
180 derec sıcaklıktaki bir fırında üzerinin kızarmasına izin vermeden 20 dakika pişirip fırından çıkarıyoruz..Özelliği beyaz ve yumuşak olmasıymış...
İlk başta,tatsız bir hamur olduğundan yadırgadım ama içeisindeki baharat aromasını aldıkça yedim de yedim.Yapmak isteyen arkadaşlar için ayrıntılı yapımına buradan bakabilirler fakat farklı bir tarifle....


Herkese güzel bir pazar akşamı ve de güzel bir hafta diliyorum...
sevgi ve selamlarımla...
İjlal'iniz...

26 yorum:

  1. Liebe İjla,
    schade,dass du die Übersetzung nicht mehr auf deiner Seite hast - das war einfacher für mich -

    deine Stickarbeit ist taumhaft schön geworden - so zart die Rosen -

    und wieder hast du eine Leckerei gemacht - es sieht wunderschön aus - danke für das Rezept -

    ich wünsche dir einen schönen Abend und hoffe, dass es dir gut geht -

    liebe Grüße - Ruth

    YanıtlaSil
  2. Bu şahane bir güzellik olmuş canım, ellerine sağlık. Çok dinlendirici gözüküyor, bayıldım tek kelimeyle...

    YanıtlaSil
  3. çöreklerin görüntüsü çok hoş ama cidden :) süs gibi ya, :)

    YanıtlaSil
  4. ayyy her iki işe de hayran kaldım canım eline ve gönlüne sağlık.bir yıl kadar 3 azeri arkadaşla oda arkadaşlığı yaptım.çok şeker insanlar .sevgiler

    YanıtlaSil
  5. ayyy işlemeya bayıldım,ne güzel bir şey olacak kim bilir.
    kurabiyenin görüntüsü zaten çok güzel,bir de senin resimlemenle daha da güzel olmuş.ya huuuu senin beceremediğin bir şey var mı?

    YanıtlaSil
  6. Üzerinde ki şekli nasıl yapmış acaba diye düşünüyordum ki cımbızlaymış meğer :)
    Bu durumda bir elinde cımbız, bir elinde kasnak oluyorsun İjlal :))
    Çin iğnesi işlemen çok zarif görünüyor, kim bilir bitince nasıl olacak ve "şekerbura" kültürüyle beraber anlatınca daha bir nefis olmuş sanki, selamlar, sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. çöreğin görüntüsüne bayıldım.eminimki tadı görüntüsündende güzeldir :))

    YanıtlaSil
  8. o cımbızlardan pasta malzemesi satan dükkanlarda görmüştüm
    ama normal cımbızla da şekli çok güzel olmuş
    hemde daha ucuz :)

    en kısa zaman da cımbız alıyım ben :)

    çin iğnesine diyecek söz yok zaten
    eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  9. Canim benim, yine süper calismalar yapmissin... Gözlerin, ellerin dert görmesin.... Hele o cimdikli SEKERBURA`ya bayildim ben... Senin de, tüm yapanlarin da ellerine saglik.... Sevgilerimle.........

    YanıtlaSil
  10. Ne de güzel bir yazı hazırlamışsın. Şekerbura da çin iğnesi de gözlere şölen niteliğinde.

    Çöreklerin fotoğrafını gördüğümde, bu görünüm için kesin özel bir kalıp kullanılmıştır diye düşünmüştüm ama meğer işin sırrı cımbızdaymış. Teşekkürler paylaşımın için sayende denemiş olacağım.

    YanıtlaSil
  11. tadını bilmeme ama şekline bittim, ilk fırsatta bu şekli deneyeceğim:))

    YanıtlaSil
  12. selam nehoş bir şey bu böyle.şeker bura ilkkez görüyorum, çok ilginç geldi.ellerine sağlık. çin iğnesi işlemende çok şık, maşallah.sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. harika bir goruntu, bayildim...

    YanıtlaSil
  14. sevgili ijlal harika bir işleme renkler süper

    YanıtlaSil
  15. Çok güzel görnüyor Şekerbura'lar !! Sabırla işlemişsin canım, ellerine sağlık..

    Çiniğnesi de harika.. Bitmiş halini görmek isterdim..

    YanıtlaSil
  16. yaa çörekler çok güzel görünüyor.. bendedenemek için can atanlardanım... yaw yıllardır şu nakışa başlayacağım bir türlü başlayamadım modelleride senden çalıcam şöyle kolayından da kaldır tugba totoşuuu :)yok kalkmıyor emiri sallıyor :P

    YanıtlaSil
  17. Kasnaktaki çiniğnesi, tabaktaki şekerburalar birbiriyle yarışır güzellikte, ellerinize sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  18. Sevgili İjlal, bu çinişleri hep yarım kalmaya mahkum, kendini yalnız hissetme :) Gaza gelip en zor modelleri seçince bir süre sonra bıkıp bırakıyorsun.

    Çeharsuri törenlerinde yaptıkları kurabiyeye bayıldım!! İran kültürü ile yakndan ilgileniyorum, ama bu kurabiyeyi ilk defa gördüm, iyi ki verdin tarifini canım, ellerine sağlık, sevgiler....

    YanıtlaSil
  19. Bayıldım ve ilk defa görüyorum.Şekerbura tarifini özellikle o şeklini çok merak ettim.

    YanıtlaSil
  20. Ne kadar güzel ve değişik bir tarif ellerinize sağlık bende misafirlerime yapmalıyım bu tarifi:)
    ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  21. Süper bir tarif,denemek istiyorum.Benim kurabiyeler için kullandığım cımbızlar var, bakalım yapabilecek miyim?

    YanıtlaSil
  22. sevgili ijlal hanım şekerburayı ilk defa gördüm ama en kısa zamanda deneyeceğim çok güzel görünüyor.Yalnız benim sizden bir ricam var brezilya nakışı güllerinizede mesaj göndermiştim yapım aşamalarını gösterirseniz çok sevinirim yaptığım buzdolabı örtüsü son aşamaya geldi üzerine o şirin güllerden işlemek istiyorum.şimdiden çok teşekkür ediyorum sevgiler......

    YanıtlaSil
  23. şekli beni benden aldıı:)
    ellerinize sağlık İclal Hanım..
    ve o işlemeniz mükemmel:) keşke bende yapabilsem:))

    YanıtlaSil
  24. Hem elişine hem çöreğe bayıldım her ikiside içimi aydınlattı. nakış uzun süredir yapamıyorum amlum ellerimin rahatsızlığından amöa birazdan bu çöreklere mıncık atmak için cımbız aramaya gideceğim. görüntüleri harika olmuşlar elinize sağlık. sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
  25. İjlal'cim nasılsın? İşlemen harika, uzun zamandır blog ziyaretleri yapamıyordum ama bugün farkettim ki yazılarınızdaki tüm fotoğraflar gözükmüyor, neden bilmiyorum ama bilgin olsun istedim.

    Öperim

    YanıtlaSil
  26. Cimbizla da olsa iyi suslenmis. Masallah..

    YanıtlaSil