7 Şubat 2012 Salı

makaron-tartölet...ve porselen demlik çay saati ...

Bugün ilk defa bir etkinliğe katılarak sizinle  her defasında daha bir lezzetli bulduğum,bademezmeli minik tartöletleri paylaşmak istiyorum....


Bu makaron dolgulu tartçıklar;tart hamuru,iç dolgusu ve üst glazürü olmak üzere 3 bölümden oluşuyor.Her ne kadar aşamalarından dolayı zor görünse de aslında son derece pratik bir lezzet..
Tarifi Alman bir arkadaşımın hediye ettiği Eckart Witzigmann'ın ''Feines Advents und Weihnachtsbacken''adlı kitabından...

Hamuru için:
150 gr. un
30 gr. nişasta
1 tutam tuz
80 gr.pudraşekeri
1 yumurta
100 gr.soğuk tereyağı

unu,nişastayı ve tuzu harmanlayınşeker ve yumurtayı da ekleyip karıştırın,tereyağını küp küp doğrayıp yoğurun.
un miktarı az gelirse( ki ben 2 yemek kaşığı daha ekledim )siz de ele yapışmayacak bir hamur olana dek un katabilirsiniz...Hazır hale gelen hamuru 30 dk.buzdolabımda dinlendirdikten sonra yağlanmış tartölet kalıplarına ince bir şekilde yayınız ve 175 derece de 10 dakika fırınlayınız.Ayrıca tartlarınızın üzerine alü-folyo veya yağlı kağıt koyup fasulye veya nohut taneleriyle ağırlık yaparak kabarmasına engel olabilirsiniz....


İç dolgusu için:

200 gr. Marzipan yani badem ezmesi
150gr.tozşeker
5 yumurta akı
1 tutam tuz
yarım çay kaşığı tarçın
yarım limon kabuğu rendesi
250gr.çekilmiş fındık...

Marzipan+şeker+tarçın+limon kabuğu rendesi karıştırın..
Yumurta aklarını bir tutam tuzla köpürtün ve bademezmeli karışıma ekleyin,fındıkları da ekledikten sonra iyice karıştırınve tartçıkların üzerine birer yemek kaşığı gelecek şekilde paylaştırın .
180 derecede 20-25 dakika pişirin..
Fırından çıktıktan sonra ister benim yaptığım gibi çikolatalı ganaj sürün isterseniz de sıcakken kayısı reçeli sürüp birer tane bademle süsleyebilirsiniz..


Bizim buralarda bugün yine fırtına alarmı var ve çocukların okulları tatil edildi,elektirik kesintilerini de eklersek hayli uğraşlı bir post oldu:))
Bu tarifi sevgili Gülo anne'nin düzenlediği porselen demlik çay saati etkinliği 71.hafta etkinliğine gönderiyorum...
dilerim beğenirsiniz..
hepinize bol bol öpücük ve sevgi gönderiyorum...
İjlal..

27 yorum:

  1. çok lezzetli görünüyorlar canım ellerine sağlık.gel beni ye diyorlar resmen...bir tane aldım çayıma kattım sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Cok istah acici görünüyorlar..... Süper bunlar... Ne yapmali bilmem ki, yesen bir türlü .::( yemesen bir türlü..::(( En iyisi önce yemeli, sonra "nasil eriticem" diye düsünmeli..::)) Ellerine saglik Iclalcigim... Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  3. Canım tarifin yayınlandı.Katılımından dolayı tşk ederim.O güzel tariflerinizle etkinliğe desteklerinizi bekliyorum sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Ne güzel gözüküyorlar, benim yaptığım hiçbir şey görüntü itibariyle böyle güzel olmuyor, bunu da kesin beceremem :P

    Ellerinize sağlık, sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Harika görünüyorlar , ellerine sağlık , afiyet olsun .

    YanıtlaSil
  6. beğenmenize sevindim dostlar,teşekkürler..

    YanıtlaSil
  7. Görüntü nefis iştahda kabartıyor bayıldım...Ellerinize sağlık...
    Sevgiler...

    www.gonuluncelezzetler.com

    YanıtlaSil
  8. etkinlikte tarifinizi gördüm çok beğenip bloğunuzu ziyaret etmek istedim sayfanız ve tarifleriniz çok güzel.bende beklerim. sevgilerimle....

    http://reyhankokulu.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  9. Cok guzle gorunuyor ellerine saglik arkadasim..

    YanıtlaSil
  10. kap gel,
    kap gel:)
    nefissss bunlar,kaldıysa kahveler benden:)

    YanıtlaSil
  11. Çay da var mı? Öyle bir canım çekti ki.Nefis nefis...Kokusu geldi burnuma.Ellerinize sağlık.
    Kocaman sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. yine harika lezzetler yaratmışsınız ellerinize sağlık sevgiler:)

    YanıtlaSil
  13. İjlalcim zaten belli ediyor fotoğraftan nekadar lezzetli olduğu..ben senin tariflerine çok güveniyorum çok önceleri bir poğaça tarifi alıp yapmıştım senden nasıl da güzel olmuştu..

    YanıtlaSil
  14. İjlal'cim enfes olmuş tartöletler bol
    kalorili sunum yine çok şık ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. Sunum harika, tarifiniz nefis ellerinize saglık..

    YanıtlaSil
  16. Süper görüntü, malzemeler ve görüntüden anlaşılan o kiii... süper lezzetli, ellerine, emeğine sağlık ✿♥‿♥✿

    YanıtlaSil
  17. çok şık nefis görünüyorlar..
    ellerinize sağlık İclal hanım..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  18. çok güzel görünüyor ellerine sağlık,mutlu günler..

    YanıtlaSil
  19. Görüntüyü sevdim hem de çok sevdim...
    hımmmm ve tabii ki namnamnam...

    YanıtlaSil
  20. Nefis görüntüde bir paylaşım, ellerinize sağlık.Diğer tariflerinize de bakacağım.

    YanıtlaSil
  21. çok leziz gözüküyor eline sağlık olsun

    YanıtlaSil
  22. Mmm, nefis görünüyor, ellerine sağlık canım.
    Sevgiler :))

    YanıtlaSil
  23. sevgili ijlal harika görünüyor tarifi çok güzel anlatmışsın ama ben bu kadar güzel yapamam herhalde ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  24. canım tanıştığıma memnunoldum
    :)
    ben çocuklar küçükken çoook yapardım.
    aklıma getirdin teşekkürler
    çoook lezetli oluyor
    :)
    bana da beklerim.

    YanıtlaSil
  25. nefis olmuşlar bayıldım bunlara:))

    YanıtlaSil
  26. hepsi harka görünüyor,eminim tadları da öyledir.bayıldım.çok güzellleeeerrr.elnize sağlık.

    YanıtlaSil